Sunday 28 November 2010

my FIRST tutorial ^_^

okayyy eberibadehh
hari ni aku rasa nk buat tutorial..
jeles gak tgk blog org lain ada tutorial segala bagai..
aku pun xnak ketinggalan kan..
so..
here it is~

tutorial buat rambut cucuk sanggul!!
wooot wooot~

ouhhh
utk siapa2 yg xtahu rambut cucuk sanggul tu apa
haaa ini laa 
gambar ihsan google :)


bahan-bahan yang diperlukan ialah
1) stick cucuk sanggul
okayy tak perlulah berukir beria sangat ye...ni org nak kawen punya ni..hahaha
stick ni boleh je dibeli kat kedai2 aksesori
sinma ke..pasar malam pun ada..
kalau xde sgt boleh pakai chopstick..

tapi kalau aku pakai ni je..
hahh
ini namanye pen nota colour colour
ngeh3
terdesak punya pasal..haha

2) rambut laa weyy
XD

okayy
lets check it out


video ihsan youtube  :)
aku bukan modelnye ye..!!

senang je kan??
sangat practical terutamanya masa study
kalau rambut agak2 panjang tu
pastu rasa rimas boleh laa buat cucuk sanggul
pakai pen,,hehe  :P

kawan2 boleh cuba ye
yang perempuan laa
yg lelaki pun boleh jugak

(tapi rasanya kat college ni xdelaa pulak boys yg rambut panjang..kalau ada pun dulu sorg je abang tu tapi dah potong laa..tiba2 rindu nak tgk rambut dia beralun ditiup angin,,ceewahh haha :P )

tu je lahh kot..
selamat mencuba!!
:D



p/s: inilah penangan sepit rambut aka ketam rambut aku patah..terpaksa sepit rambut pakai pen je..  T___T esok kena cari sepit rambut kat pasar malam..hahahh

p/ss: cakap pasal sanggul,,sekarang ni makin ramai pulak perempuan yang pakai tudung tapi sanggul mak aihh kalah bonggol unta..tak payah laa ye..buruk satu hal..dosa xpayah cerita la kan..

No comments: