Monday 6 December 2010

berlian hati saya!!!!

ini special entry
untuk orang paling special dalam hidup saya
berlian hati saya

tapi chopppp
sebelum tu
untuk lebih feel
"open in new tab" tau!!!
sambil dia main
sambung baca okayy

okayy
uhuk-uhuk

even terlambat 2 hari
saya nak buat jugak entry ni
entry special utk orang special

ini lahh orang special saya
EMAK saya!!!! <3

inilah emak terbaik yg saya pernah ada
walaupun saya ada berbelas-belas emak lain
emak saudara
emak angkat
emak kawan saya
emak jiran saya
emak cikgu saya
emak lecturer saya
(emak tiri tiada ya)
mahupun emak mertua (errrr..)
ini sajalah yang terbaik
berlian hati saya

emak inilah
yang lahirkan saya 18 tahun lepas

emak inilah
yang ajar saya baca buku
sampai saya umur 3 tahun
dah boleh baca komik KAWAN

emak inilah
yang pujuk saya menangis
bila pipi montel saya
kena cubit dengan kawan2 tadika

emak inilah
yang menangis
bila saya tak balik2 rumah
lepas sekolah agama
sebab kasut saya hilang
ada orang terambik

emak inilah
yang ajar saya main batu seremban
bila saya kena gelak dengan kawan2
sebab tak pandai main
sampailah saya jadi
champion batu seremban sekolah

emak inilah
yang tak marah saya
walaupun saya
tersepak bunga kristal (sepasu kott) dia
sampai pecah
lepas tu tak minta maaf
(sorry makkk..)

emak inilah
yang ajar saya menjahit
sampai saya boleh jahit tudung sekolah sendiri

emak inilah
yang menangis malam2
bila saya mula2 masuk asrama
masa tingkatan 1
padahal saya tak nangis pon wahaha

emak inilah
yang ajar saya masak
sampai saya jadi
wakil daerah petaling
ke pertandingan memasak peringkat negeri

emak inilah
yang tau saya punya kasut sekolah berlubang
walaupun saya tak telefon bagitau dia lagi
(masa tu saya sekolah jauh di sabak bernam)
emak saya tau
sebab dia mimpi malam tu
saya nanges sebab kasut saya berlubang
rupa-rupanya mimpi dia betul
kecuali part nanges tu
hebat kan emak saya?

emak inilah
yang sanggup temankan saya
sorang2 drive ke sabak bernam
untuk hari anugerah cemerlang
walaupun itulah kali pertama saya drive jauh
lepas dapat lesen

emak inilah
yang bagi sokongan padu
setiap kali saya fail parking
kereta volvo ayah saya yang panjang tu
sampailah saya pro parking reverse sekarang

emak inilah
yang temankan saya
pergi shopping kat SOGO
naik KTM
sebab saya tak tau jalan nak pergi KL
kalau bawa kereta

emak inilah
yang buatkan air barli bila saya batuk

emak inilah
yang masak ikan cecaru belah belakang
setiap kali saya balik cuti

emak inilah
fashion consultant saya

emak inilah
tempat saya bagitau secret

emak inilah
yang dengar story crush saya
dari zaman sekolah
sampai sekarang
emak saya kenal semua crush saya

emak inilah
yang rajin 'like' dan 'comment'
status saya di facebook
emak saya lah
fb stalker yang paling baik

emak inilah
yang rajin call saya
walaupun saya sibuk
sampai tak sempat call dia

emak inilah
yang tak bagi saya top-up sendiri credit saya
sebab takut duit belanja saya tak cukup

emak inilah
emak paling best yang saya pernah ada

akhir sekali
kepada emak saya
selamat hari lahir yang ke-tettttttttt
(umur adalah rahsia)

SAYA SAYANG MAK SAYA

p/s: entry ini agak panjang,,,kalau awak tak larat nak baca tak apa saya faham..tapi saya tau emak saya memang akan baca sampai habis sebab emak saya sayang saya

2 comments:

Chaoi said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

kim salam kat mak...hehe

HanisHafizah Haha Ismail said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hahahh insyaAllah... :)

(makkkkkkk,,,ada org kirim slm ni..!!! )